Spotkanie z wizerunkiem maryjnym 4 listopada rozpoczęła Msza św. pod przewodnictwem bp. Romana Pindla. W homilii hierarcha nawiązał do elementarnych form wyzwalania człowieka z okowów uzależnień. Przypomniał, że imię ślepca oznacza Syn Tymeusza, co wskazuje na naturalne zakotwiczenie człowieka w środowisku rodzinnym, z którego wynosi się określone nawyki i przyzwyczajenia. Dlatego na każdego uzależnionego należy patrzeć z perspektywy jego dziedziczenia. – Niemal sto procent kobiet nieświadomie wybiera na męża tego, który jest alkoholikiem, albo zapowiada się na alkoholika. Te, które tak czynią, miały ojca alkoholika, albo inną bliską osobę w rodzinie – mówił bp R. Pindel. Reakcję tłumu na Bartymeusza hierarcha porównał do sztampowych zachowań społecznych względem alkoholików. – Najbliżsi i otoczenie człowieka zniewolonego potrzebują sygnału do działania, a jeszcze bardziej pokierowania, co czynić, aby nie popełnić błędu. W pewnym momencie mogą dać wzmocnienie uzależnionemu w jego pierwszych krokach, a potem w wytrwaniu – mówił bp R. Pindel. Przypomniał, że Bartymeusz na drodze do uzdrowienia musiał po imieniu nazwać problem i określić cele, do których chce dążyć. Gdy to zrobił, Jezus przywrócił mu wzrok. Biskup wyjaśnił, że analogicznie jest z osobami uzależnionymi, którzy muszą stanąć w prawdzie o swojej chorobie.
Po liturgii nastąpiła prezentacja zainicjowanej przez ks. Franciszka Blachnickiego Krucjaty Wyzwolenia Człowieka oraz idei, która ona promuje. Prelekcję na temat wolności i uzależnień od telefonów komórkowych wygłosił Olgierd Pankiewicz, specjalizujący się w prawie rodzinnym wrocławski adwokat i ekspert Ordo Iuris. – Spróbujmy się nie koncentrować nad tym, jak zwalczać zniewolenie, tylko w jaki sposób określić swój długofalowy cel, dla którego żyjemy – mówił. Jego zdaniem drugim warunkiem dla utrzymania wolności jest ćwiczenie siły woli. Tylko w ten sposób można stać się elitą moralną, która nie tylko wymaga od siebie, ale te wymagania sama dla siebie konstruuje. Ostatnim akordem uroczystości było wystawienie Najświętszego Sakramentu oraz modlitwa do Matki od Wykupu Niewolników. /MR
Wikipedia/autor: D T G na licencji Creative Commons
Parafia Jezusa Chrystusa Odkupiciela Człowieka w Bielsku-Białej
Wykonania wielkich form muzycznych, żydowskiej cerkiewnej, brakowej oraz utworów gospel złożą się na 22. edycję Festiwalu „Sacrum in Musica”, która rozpocznie się 17 kwietnia w Bielsku-Białej. Jak co roku, ekumeniczny patronat nad imprezą objęli biskup diecezji bielsko-żywieckiej Kościoła rzymskokatolickiego Roman Pindel oraz biskup diecezji cieszyńskiej Kościoła ewangelicko-augsburskiego Adrian Korczago.
Zaproszeni artyści wystąpią w bielskich świątyniach i salach koncertowych. Koncert inauguracyjny „Sacrum in Musica” zaplanowano w kościele Jezusa Chrystusa Odkupiciela Człowieka. 17 kwietnia wystąpią Bielska Orkiestra Kameralna oraz Chór Filharmoników Katowickich pod dyrekcją Radosława Dronia oraz sopranistka Ewa Tracz. W programie utwory Henryka M. Góreckiego, Wolfganga A. Mozarta, Georga F. Händela, Władimira Wawiłowa, Samuela Barbera, Césara Francka i Macieja Zakrzewskiego.
Cudowny medalik jako medalik Niepokalanego Poczęcia znany jest wielu ludziom wiary na całym świecie, szczególnie członkom Rycerstwa Niepokalanej. 27 listopada 1830 r. Najświętsza Maryja Panna objawiła się świętej Katarzynie Labouré w kaplicy Sióstr Miłosierdzia przy rue du Bac w Paryżu. Niepokalana poleciła św. Katarzynie rozpowszechniać medalik według przedstawionego wzoru. Papież Leon XIII 23 lipca 1894 r. ustanowił święto Najświętszej Maryi Panny objawiającej cudowny medalik.
„27 listopada 1830 roku, w sobotę przed pierwszą niedzielą adwentu, o godz. 17.30, gdy zapadło milczenie po przeczytaniu pierwszej części tekstu rozmyślania, usłyszałam szelest, jaki wydaje poruszana jedwabna suknia, pochodzący od strony ambony, z miejsca, na którym zawieszony jest obraz świętego Józefa. Gdy spojrzałam w tamtą stronę, ujrzałam Najświętszą Dziewicę, stojącą na wysokości obrazu świętego Józefa. Jej postać była wyraźnie widoczna. Ubrana była w białą jedwabną suknię, błyszczącą jak jutrzenka. Miała również biały, długi welon sięgający do stóp. Pod welonem można było dostrzec włosy. Twarz pozostawała niezasłonięta. Oczy miała wzniesione ku niebu. Stopy opierały się na kuli, czy raczej na półkuli, w każdym razie widziałam tylko połowę kuli. Inną kulę Najświętsza Dziewica trzymała w dłoniach, ułożonych w sposób naturalny na wysokości piersi. Ta kula oznaczała glob ziemski. Cała postać promieniowała takim pięknem, że nie potrafię tego opisać.
W 1700. rocznicę Soboru Nicejskiego Papież Leon XIV przybywa do İzniku, dawnej Nicei, by zatrzymać się przy pozostałościach antycznej bazyliki św. Neofita. To miejsce, w którym historia i wiara zbiegają się w jednym punkcie, staje się przestrzenią spotkania Ojca Świętego z patriarchą Konstantynopola Bartłomiejem I - informuje Vatican News.
İznik leży na wschodnim brzegu jeziora o tej samej nazwie, z fragmentami murów miasta wyrastającymi wprost z wody. Układ dawnych bram porządkował ruch w mieście, a ponad sto wież strzegło pięciokilometrowego muru. Jezioro pełniło zarazem funkcję przeszkody i drogi, otwierając dostęp do szlaków prowadzących ku Morzu Marmara.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.