Reklama

Niedziela Przemyska

Dobro pociąga dobro

Niedziela przemyska 44/2016, str. 4

[ TEMATY ]

szkoła

inicjatywa

Archiwum szkoły

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Każda matka i ojciec z drżeniem patrzą na swoje pociechy, pragnąc ich szczęścia i bezpieczeństwa. Dziś rodzice świadomi są niebezpieczeństw, jakie niesie współczesny świat. Przed laty, kiedy przygotowywałam swoje maluchy do I Komunii świętej, by przybliżyć im Boga, zwróciłam się do Matki Bożej, odmawiając z jeszcze większą gorliwością Różaniec. Moje dzieci są już dorosłe, założyły własne rodziny, mam wnuki, ale każdego dnia odmawiam cztery części Różańca, widząc w tej modlitwie szczególną obecność modlącej się z nami Matki.

Obecnie jestem wychowawczynią klasy III. Klasa żywa, rozbrykana, wesoła. Otwarta na dobro i zło. Kiedy wspólnie z rodzicami i księdzem proboszczem zastanawialiśmy się, jak dobrze przygotować dzieci do I Komunii świętej, przyszło nam na myśl chyba najprostsze rozwiązanie – modlitwa różańcowa. Przy pomocy dorosłych, dzieci powycinały z listewek krzyżyki. Korzystając ze starej zasłony na drzwi, zrobionej z drewnianych koralików, wykonały wielkie różańce.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

W pierwszy dzień października z rąk swoich rodziców otrzymały piękne szafirowe różańce. Miały także inne, drewniane, które same wykonały. W pierwszy piątek miesiąca pojechały z księdzem proboszczem do chorych. Do każdego różańca dołączyły laurkę z prośbą; np.

Reklama

„Mam na imię Julia, chodzę do klasy III. 14.05. 2017 r. przystąpię do I Komunii Świętej. Chciałabym godnie przyjąć Pana Jezusa do swego serca. Bardzo proszę o modlitwę w mojej intencji.

Ten Różaniec wykonany przeze mnie jest moim darem i prośbą o pomoc w dobrym przygotowaniu się do tego sakramentu. Obiecuję, że w dniu I Komunii będę się modliła za Was, osoby chore i starsze”.

Dobro pociąga dobro. Pani Małgorzata z Nowej Sarzyny, która wykonując różańce, wspiera misje, zrobiła również różańce dla naszych dzieci. Nie chciała za to zapłaty, lecz zasugerowała, by złożone na różańce pieniądze przeznaczyć na Misyjną Adopcję Serca, która działa w naszej parafii. Dzieci zaadoptowały dwoje maluchów z Madagaskaru i tak powstało w mojej klasie kółko misyjne. Dzieci mają pod opieką dzieci, za które czują się odpowiedzialne. Nasi trzecioklasiści mówią już o organizowaniu paczki do Afryki. Na św. Mikołaja chcą zbierać maskotki dla dzieci z Madagaskaru. Może to ich dziecięce marzenia, a może Matka Boża czyni cuda, posługując się naszymi dziećmi. Wszystko możliwe, przecież przeżywamy 100. rocznicę objawień Maryi dzieciom z Fatimy.

2016-10-27 09:31

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wrocław nie chce szkoły dla niepełnosprawnych?

[ TEMATY ]

szkoła

niepełnosprawni

Wrocław

Agnieszka Bugała

Czy Wrocław zlikwiduje jedyną w mieście szkołę dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną? Los Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 przy ul. M. Lutra 6 wydaje się być przesądzony.

„Jesteśmy jedyną placówką we Wrocławiu, która w swojej ofercie ma oddziały (w sumie 24) na każdym poziomie edukacyjnym - od klasy I do VIII - dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz dodatkowo dwie grupy rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych w stopniu głębokim” – czytamy w Liście Otwartym rodziców i nauczycieli. Co się dzieje we Wrocławiu?
CZYTAJ DALEJ

W. Brytania/ Zmarła aktorka Pauline Collins, znana z filmu „Shirley Valentine”

2025-11-06 20:41

[ TEMATY ]

aktorka

zmarła

Pauline Collins

Adobe Stock

W wieku 85 lat w Londynie zmarła brytyjska aktorka Pauline Collins, znana z tytułowej roli w filmie „Shirley Valentine” – poinformowała w czwartek rodzina. Za tę kreację była nominowana m.in. do Oscara. Aktorka od kilku lat cierpiała na chorobę Parkinsona.

W oświadczeniu opublikowanym przez najbliższych napisano, że Collins była „błyskotliwą i dowcipną osobowością na scenie, jak i ekranie. (…) W swojej znakomitej karierze grała polityczki, matki i królowe”.
CZYTAJ DALEJ

Jakie konsekwencje może przynieść?

2025-11-07 22:50

plakat organizatorów

12 listopada 2025 r. podczas bezpłatnego webinaru pt. „Reforma szkoły – ciąg dalszy. Wysłuchaj – przemyśl – zareaguj!” przedstawione zostaną zmiany w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych, jakie przygotowuje MEN oraz czym jest „Reforma26. Kompas Jutra” i jakie konsekwencje może ona przynieść.

Likwidacja prac domowych, ograniczanie liczby lekcji religii, zamiana przedmiotu „wychowanie do życia w rodzinie” na jeszcze nieobowiązkową „edukację zdrowotną”, obniżanie wymagań – to tylko niektóre z postulatów, które już zostały wprowadzone w życie przez minister Barbarę Nowacką. Wielu uczniów, rodziców i nauczycieli z niepokojem obserwuje te gwałtowne i wprowadzane bez potrzebnych badań, a jedynie z pobudek ideologicznych, zmiany. Codziennie możemy usłyszeć o kolejnych pomysłach Ministerstwa Edukacji Narodowej, które nie uspokajają sytuacji, ale powodują jeszcze większy zamęt i „zmęczenie tematem” obywateli, którzy nie są związani z oświatą. Większość Polaków nie wie, że kolejne niebezpieczne „nowości” już są przygotowane, aby w najbliższych latach odmienić, niestety w sposób wadliwy, edukację w naszym kraju.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję